L
uxury Stores, bir yıl önce ABD’de Amazon uygulamasında bulunan Prime
üyelerinin kullanabileceği özel bir platform olarak ortaya çıktı.
Başlangıçta Prime müşterilerine yönelik olmasına rağmen, artık
Amazon uygulamasına ek olarak masaüstü, mobil ve tablet
tarayıcılarında daha geniş bir ABD kitlesine sunuluyor. Oscar de la
Renta, Mark Cross, Christopher Kane, La Perla, Deveaux, Mira Mikati,
Boglioli, Clé de Peau Beauté ve RéVive Skincare alışveriş
yapılabilen markalar arasında yer alıyor. Diğer yandan Amazon, ABD
denemesinden başarıyla çıkan Luxury Stores ile bu defa Avrupa’ya
giriş yapmayı planlıyor. Bu pazara hangi markaların gireceği henüz
belli olmasa da, Dundas ve Elie Saab adı geçenler arasında başı
çekiyor.
Platformdaki bazı markalar güçlü satış rakamlarından bahsediyor.
Ancak Zalando, Farfetch, Mytheresa, Net-a-porter, Matchesfashion ve
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton’a ait 24 Sèvres gibi yerel, çok
markalı sitelerin tümü göz önüne alındığında, ivmenin Avrupa’ya
aktarılmayacağına inananlar da var.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Amazon Luxury Stores’un piyasaya sürülmesinden bu yana, bu Avrupa
siteleri yeni uluslararası ittifaklar kuruyor ve lükste daha fazla
ilerleme kaydediyor. Örneğin son dönemde Avrupa’da güçlü bir marka
haline gelen Zalando, Amazon’un en dişli rakiplerinden biri... 4.500
uluslararası marka ile çalışan, Avrupa’nın en büyük online moda
platformu Zalando halihazırda Roksanda, Victoria Beckham,
Christopher Kane, Paul Smith, Bally ve Moschino gibi lüks isimleri
bünyesinde barındırıyor ve bunlardan bazıları sitede bağımsız
mağazalara sahip. Zalando ayrıca üçüncü şahıslara lojistik ağına
erişim sağlayarak markaların moda mağazası aracılığıyla kendi
envanterlerini satmalarını sağlıyor ve serbest stilistleri
müşterilerle buluşturan bir danışmanlık hizmetine ev sahipliği
yapıyor. Alman e-ticaret devi Ağustos’ta, mali yılın ilk altı ayında
Koronavirüs (Covid-19) salgını ve kısıtlamalar sırasında ciddi bir
büyüme kaydettiğini açıkladı: Gelirler 4,97 milyar euroya ulaştı,
bir önceki yıla göre yüzde 39,7 artış gösterdi.
Amazon gibi, Zalando da lüks güzelliği benimsiyor. Haziran ayında
Alman devi, çevrimiçi prestijli bir güzellik deneyimi yaratmak için
Sephora ile uzun vadeli bir stratejik ortaklık anlaşması imzaladı.
Her iki şirketin yöneticileri, amaçlarının “hiper kişiselleştirme”
ile Zalando’nun 42 milyon aktif müşterisi için benzersiz bir deneyim
yaratmak olduğunu söyledi. Amazon Luxury’nin Avrupa’daki emellerine
yönelik tek tehdit Zalando değil. Geçen yılın sonlarında Farfetch;
Compagnie Financière Richemont, Alibaba ve Artemis Group’un Farfetch
Ltd.’ye ve Farfetch China adlı yeni bir ortak girişime yüz
milyonlarca dolar yatırdığı küresel bir stratejik ortaklığa imza
attı. Anlaşmanın bir parçası olarak Farfetch, Alibaba’nın Çin’deki
lüks platformlarında hizmete girdi ve siteye binlerce lüks marka
ekledi. Kendisini çevreye duyarlı bir destinasyon olarak
konumlandıran Farfetch, ilk Bilinçli Lüks Trendler Raporu’nu
yayınladı ve Second Life perakende hizmeti aracılığıyla döngüsel
modayı teşvik ettiğini açıkladı. Ayrıca bu birlikteliğe mücevher de
ekledi, alışveriş yapanlara yeni ürün önerileri ve stil ipuçları
sunmak için Wishi ile ortaklık yaptı. Görünen o ki lüks moda
sektöründe rekabet dijital alanda da her geçen gün kızışıyor.
Rakiplerin adına bakıldığında, Amazon’un Avrupa lüks pazarına giriş
yapıp yapmayacağı merak konusu. Amazon bu açıklamanın ardından
şimdilik sessizliğini sürdürüyor. Biz de yıl bitmeden merak edilen
tüm cevapları almayı umuyoruz.